رواية احببتة دون قصد الفصل الـ 1 و 2 و 3 و 4 و 5 و 6 بقلم إنچي محمود

رواية احببتة دون قصد الفصل الـ 1 و 2 و 3 و 4 و 5 و 6  بقلم إنچي محمود

رواية احببتة دون قصد الفصل الـ 1 و 2 و 3 و 4 و 5 و 6 هى رواية قصيرة الكترونية رواية رواية احببتة دون قصد الفصل الـ 1 و 2 و 3 و 4 و 5 و 6 نشر لاول مرة على موقع التواصل الاجتماعي فيسبوك رواية رواية احببتة دون قصد الفصل الـ 1 و 2 و 3 و 4 و 5 و 6 من تأليف إنچي محمود رواية رواية احببتة دون قصد الفصل الـ 1 و 2 و 3 و 4 و 5 و 6 نالت اعجاب الكثيرين علي فيسبوك لذلك سنعرض لكم رواية رواية احببتة دون قصد الفصل الـ 1 و 2 و 3 و 4 و 5 و 6

رواية احببتة دون قصد بقلم إنچي محمود


رواية احببتة دون قصد الفصل الـ 1 و 2 و 3 و 4 و 5 و 6

الاول1 
اوبس مش تحاسب
احمد.لا مؤاخذه ماخدتش بالى
فريده.عادي عن إذنك
فريده دخلت القسم علشان تجدد رخصه العربيه بتاعتها
فريده.لو سمحت أنا باجي هنا من يومين وبتعب جدا فياريت تخلصني بقي
الشاويش.بالطابور علشان الزحمه
فريده بنرفزه.هي فين الزحمه دي انت مجنون
الشاويش.انتي اتجننتي يا بت انتي طب هعرفك مين المجنون لو ماحبستك
فريده بفزع.يا لهوي يا قرمط هتتحبس لا والنبي
طب بص معلش حقك عليا خلصني بقي وأنا اجبلك الحلاوه
الشاويش.حلاوه اه انتي بتلعبي بعقلى طب هحبسك بردوا
احمد.في ايه يامعاطي ايه الدوشه دي
معاطي.ابدا يا احمد بيه المدام شتمتني وأنا هعملها محضر
فريده بخضه.نعم مدام مين أنا آنسه لو سمحت يعني
أحمد بضحك.يعني ده اللى عجبك همك اللقب ومش همك المحضر اللى اتعمل فيكي ده
فريده.لا والنبي الحقني انت وليك الحلاوه صدقني
أحمد بتفكير.اممم ماشي معنديش مشكله
فريده بفرحه.مريسي
احمد.خلصها يا عم معاطي علشان خاطري أنا
معاطي.تحت امرك يا بيه علشان خاطرك بس
ها اتفضلى يا انسه
فريده.برافو عليك باي يا عطعوطي 
أحمد بقهقه.والله مجنونه
فريده.عارفه سلام يا
احمد.احمد وانتي
فريده.فريده 
احمد.تشرفت بيكي
فريده.انا اكتر
بعد يوم
معتز.ايه يا عم بكلمك من الصبح
احمد.ها مافيش
معتز.عليا بردوا أبدا قول وقعت ولا
احمد.الظاهر كده فريده دي خطفتني من أول نظره
معتز.اوبا مين فريده بقي
أحمد.زوجتي المستقبلية إن شاء الله
معتز.يارب افرح بيك ياختي تعال في قلب أمك
احمد.بطل غتاته بقي
في الخارج
احمد.ايه ده مش معقول اونكل جمال
جمال.احمد ازيك يا بطل عامل ايه
احمد.الحمد لله بخير حضرتك منورنا علشان شغل ولا
جمال.لا جاي اخد الرخصه لبنتي
احمد.وماقولتليش ليه اجبهالك بنفسي انت في مقام والدي
جمال.تسلم يا حبيبي بس هي جات امبارح من غير ماتقولى فعلشان كده ماكنتش أعرف
أحمد.معاطي شوف الاستاذ عايز ايه وبسرعه
جمال.هي اسمها فريده جمال المنشاوي
احمد بفرحه.هي بنتك
جمال.تعرفها 
معاطي.ومين مايعرفهاش دي صدعتنا امبارح
جمال.هههه هي كده عالعموم هتستريح منها خالص
احمد بخضه.ليه 
جمال خلاص.هتتجوز وانت معزوم اكيد
احمد بحزن.مبروك واكيد هاجي
جمال.تنور مع السلامه بقي
في المول
فريده.انا تعبت مش قادره اكمل
نيره.ايه يا عروسه تعبتي من دلوقتى
فريده.مش عارفه حاسه إني فرحتي مش هتكمل مش يمكن اموت
نيره.بعد الشر عليكي ماتقوليش كده
ده أنا اموت وراكي ويلا بقي علشان نلحق فرحك كمان يومين يا عروسه
احمد.عادي أنا اللى علقت نفسي بيها من غير داعي
معتز.اهدي يا بني ممكن اعجاب
أحمد.لا أنا حبيتها بجد اهو ماشوفتهاش الا يوم او يمكن أقل من ساعه بس حسيت بحاجه غريبه
معتز.لو ليك نصيب فيها ربنا هيحفظهالك
احمد.ان شاء الله
بعد يومان
خالد.وفيها ايه يا عمي لما كتب الكتاب يبقي بكره
جمال.لا أنا عايزه يوم الفرح ومافرقتش يومين يعني
خالد.عمي انت مش مأمني مثلا على بنتك
جمال.مش المقصد فريده كمان اللى طلبت كده
خالد.فريده اه يعني طول فتره الخطوبه مافيش كلام بينا ودلوقتي تعمل كده
وفي سره أما وريتك يا فريده
فريده.ايوه هو فيها ايه لما قولتلك تبقي خطوبه شرعيه غلطت في ايه
خالد.وياتري شرعيه معايا أنا بس ولا مع الشاويش كمان
فريده.انت بتراقبني والله الشاويش ماتكلمتش من غير حياء وكمان كان في ناس كتيره واقفه وكنت بخلص شغل ليك فيه بقي واحنا فيها اهو نفسخ الخطوبه احسن
جمال.استهدوا بالله واعقلوا فرحكوا بعد يومين وتعملوا كده
خالد.عن إذنك يا عمي وزي ماتشوف
جمال.في ايه يا فريده مالك
فريده.حاسه إني مش مبسوطه زي أي عروسه
جمال.عادي ده خوف طبيعي بيجي قبل الفرح ويلا علشان أنا عازمك انتي وماما إيه رأيك
فريده.بجد مريسي يا حبيبي
في المطعم
فريده.وااو الاكل روعه
منال.بالهنا والشفا يا حبيبتي
جمال.ايه ده أحمد هناك اهو
فريده.انت تعرفه منين
جمال.انا يعتبر كنت بدربه وقت ماكان في الكليه وكان من أمهر الطلبه أنا هندهله يجي معانا
فريده.سيبه افرض معاه حد مراته مثلاً
جمال.لا هو مش متجوز عايش لوحده وعيلته كلها في الصعيد
احمد احمد
احمد.ايه الهنا ده اشوفك هنا كمان السلام عليكم
منال وفريده.عليكم السلام
جمال.منال مراتي وفريده بنتي
احمد.اتشرفت بيكوا
وكان جو مليئا بالضحك والهزار
جمال.ماتنساش بقي الفرح
احمد.يوه فكرتني ليه كنت نسيت
طبعاً طبعاً سلام
بعد أسبوع من تشغيلات الفرح
في القاعه
منال.بسم الله ماشاء الله
فريده.شكلى حلو يا ماما
وكانت ترتدي فستان أبيض مرصع بفصوص بيضاء وبذيل طويل وكانت مرتديه حجابها وبعض الميك اب
منال.قمر أنا لازم ابخرك يلا.عريسك تحت علشان نكتب كتب الكتاب
وفي تلك الأثناء جائت رساله على هاتف فريده من رقم غريب
فريده رأيت الرساله.بدموع أنا مش هتجوز
منال.بتقولى ايه
فريده.مش هتجوزه شوفي شوفي العريس بيعمل ايه قبل فرحه أنا كنت حاسه إنه مش كويس اصلا وانتوا اللى قولتوا كويس
جمال.ايه الصوت العالى ده
منال.يا خبر ابيض الفرح باظ خلاص
جمال.في اين وشاف الفديو
يا خبر مروان يعمل كده ليه ومع مين 
فريده.عرفت إني ماكتبتش الكتاب ليه علشان كده
جمال.اعمل ايه اقول إيه للناس
وفي تلك الأثناء دق الباب
احمد.جمال بيه المأذون بيستعجلك العريس فين
وانبهر بجمال فريده ولكن رأي دموع كثيره في عينها
جمال.عريس ايه خلاص اعمل ايه بس يارب وحكي لأحمد كل شيء
احمد.انا مستعد اتجوزها واعمل اللى حضرتك عايزه
بفريده بفزع.ايه
وفجاه
استوب 

الثاني 2
فريده:انت بتقول إيه يا بابا وأحمد ذنبه إيه
جمال:أحمد يابني انت مش مجبر تعمل كده انت موافق تجوز بنتي
خالد: الله الله مين ده اللى يتجوز وأنا ايه طرطور
جمال:انت إيه اللى جابك هنا يا حيوان انت اطلع بره
خالد:في ايه يا عمي أنا مش فاهم حاجه
فريده:مش فاهم مش فاهم إنك خاين وواطي واطلع بره علشان ممكن اقتلك دلوقتى
خالد:انتي اتجننتي يا بت انتي ايه نسيتي نفسك
ويرفع يده ليضربها
أحمد: إيدك لتوحشك وإياك تلمس مراتي تاني انت فاهم
خالد:اه قول كده بقي لعبت الدور حلو علشان تجوزها
فريده:بص خد دبلتك واطلع بره يلا
نيره:في ايه يا جماعه يلا الناس مستعجله تحت
مالك يا فريده الميك اب باظ تعالى اظبطه
جمال.:يلا يا حبيبي علشان المأذون ونكتب كتب الكتاب
أحمد:يلا يا عمي
خالد:في سره حلو أوي استحملى بقي يا فريده اللى هتشوفيه مني
في القاعه
المأذون: بارك الله لكم وبارك عليكم مبروك يا عرسان
أحمد:معتز عايزك تروح البيت بسرعه وتوضبه وعايزك تجيب أكل ولبس ماشي
معتز: ماشي مبروك بس أنا ماكلتش جاتوه
أحمد:جاتوه ايه روح وهجبلك محل جاتوه كامل
معتز: مين قدك يا عم صبرت ونلت
جمال: يلا احمد تعال خد عروستك
خلى بالك منها دي بنتي الوحيده وأنا لو مش عارفك كنت قعدتها جمبي وبلاها جواز
أحمد:دي في عيوني
فريده تنزل من على السلم برفقه والدها
احمد: مبروك
فريده: الله يبارك فيك
ثم اخذها ورقصوا سلو
بعد ساعه من الحفل
أحمد:محتاج حاجه يا عمي أنا همشي دلوقتى
جمال: في رعايه الله
ثم اخذ فريده وذهب إلى البيت
أحمد: اتفضلى
فريده: أحمد أنا عايزه اكلمك ومش عايزاك تقاطعني انت لو عايز تطلقني ماعنديش مشكله انت مش ذنبك انك تجوز واحده مش بتحبها أنا أسفه ثم تركته وذهبت إلى أحد الغرف
أحمد:ياه مش بحبك أنا بعشقك أنا من وقت ماعرفتك وأنا بدعي بيكي في كل ركعة يارب تحس بيا زي مانا بحبها
ثم ذهب إليها
أحمد:فريده اطلعي عايزك
فريده:ادخل
أحمد: أولا يلا علشان نصلى العشا وبعدين خالد ده مش عايزك تفكري فيه نهائيا مايسهلكيش انتي كمان عيشي حياتك وانسيه
فريده: أنا عمري ماحبيته اصلا بس وجعني اوي ليه ذنبي ايه أنا عمري ماحسيت انه كويس معايا بابا وافق عليه علشان مناسب وخلاص
أحمد:ربنا هيرزقك بالاحسن واحم طبعا وافق قدامك اهو
فريده بضحك: فعلاً انت واثق من نفسك أوي
أحمد:برفع حاجب متواضع صح
فريده:ههههه جدا
أحمد:يلا علشان نصلى
فريده: يلا
في الصباح
فريده بصراخ: أحمد أحمد الحقني
أحمد بفزع:في ايه
فريده: أنا هقولك كنت قاعده في البلكونه الصبح بدري وبعدين لقيت قطقط صغير كده
أحمد:قطقط
فريده:ماتقطعنيش قطه يعني
بعدين كانت جعانه أنا حسيت بكده وبعدين جبتلها سمكه من الثلاجه وادتلها وكلتها بعدها بشويه لاقيت قطط كتيره ومش عارفه اطلعلها من البلكونه
أحمد:مصحياني علشان كده امشي يا فريده
فريده:بس القطط
أحمد:امشي
بعد قليل
فريده: متشكرين يا كبير أنا طلعتهم قال ظابط قال
أحمد:كبير إلا قوليلى يا فريده انتي تخرج ايه
فريده:معاك فريده تشريح تلاقي.قتل تلاقي.سرقه .نصب
أحمد:بس كفايه ايه مسجل خطر
فريده: احمد أنا عايزه اخرج
أحمد:من عيوني بس بقولك انتي كويسه حاسك كأنك مش متأثره بحاجه يعني
فريده:فكك بقي أنا اصلا مش بحبه ده واحد غتت كل اللى بيعمله بلاب بلاب
أحمد:ههه انتي مشكله بس قمر
فريده:يا خبر بقي بس علشان بتكسف
أحمد: قوليلى عايزه تخرجي فين
وفي تلك الأثناء رن الموبايل
أحمد: أهلا يا بوي كيفك حاضر حاضر
سلام
فريده:انت قلبت أفغاني كده ليه مين ده
أحمد:بابا
فريده:الله أنا ليا حما وعايز ايه
أحمد بتفكير:عايزني ات اتجوز بت عمي
فريده:ايه
استوب
رأيكوا وهنزل الباقي لو لقيت تفاعل
وياتري ايه اللى هيحصل

الثالث 3

فريده:ايه يعني ايه تجوز بنت عمك
أحمد: ماعرفش أنا اهلى من صغري بيقولوا أحمد لنواره ونواره لأحمد
فريده بغيظ:وانت بتحبها بقي
أحمد بمشاكسه:اه يعني مش بنت عمي
فريده:اشبع بيها وطلقني يلا أنا عارفه حظي منيل
أحمد:حظ مين اللى منيل وبعدين انتي مراتي دلوقتى وطول ماانتي على اسمي مش عايز اسمع كلمه طلاق دي أبدا فاهمه
فريده بفرحه:فاهمه وانت هتسافر امتي بقي
أحمد:قصدك هنسافر هتيجي معايا
فريده:بجد حيث كده بقي اقوم اجهز شنطي
أحمد: مسكها من قفاها خدي هنا انتي ماعندكيش دم بقولك هتجوز وتقولى شنط
فريده:سيب الجاكيت سيب وبعدين أنا لازم ابقي برنسيسه مش فرح جوزي ولازم اشوف ست لمبه دي كمان
أحمد: اسمها نواره
فريده:بلاب بلاب لاب
أحمد: ويجري خلفها خدي هنا بتتريقي عليا
وبعد تجهيز الشنط
فريده: الا قولى اهلك دول في انهي مكان
أحمد:سوهاج
فريده:وااو وهتفسح واتصور بقي
أحمد: يارب متجوز عيله يلا اركبي علشان نلحق نروح قبل الليل
فريده:يلا
في الطريق
فريده:ماتجيب اسوق بدالك
أحمد:لا والنبي أنا لسه صغير وعايز افرح
فريده:براحتك أنا غلطانه
تاكل أنا عملت الأكل ده لينا نتسلى بيه
أحمد:هاتي وياريت تسكتي أنا صدعت
وبعد عده ساعات
في أحد السرايا الفاخره
مهران:اتوحشتك يا حبيب ابوك
أحمد:انت اكتر يابوي
فريده:ازيك يا اونكل
مهران:مرتك كيف
أحمد: عادي يابوي تعرفت عليها وتجوزتها
مهران:وبت عمك
أحمد: أنا ماليش صالح بيها
فريده: استنوا بس ايه مسلسل ذئاب الجبل اللى دخلته ده حماده ظبط اللغه علشان افهم
مهران بضحك:شكل مرتك زينه يا ولدي
فريده:اه والله واعجبك كمان
جليله:ولدي كيفك عامل ايه
احمد وهو يقبل يد امه انتي اكتر والله يا حبيبتي
فريده:ازيك يا ماما
جليله باستغراب:مين دي
مهران: دي مرات ولدك
جليله: ايه ازاي
نواره:انتوا بتقولوا ايه
فريده بغيظ: أنا مراته يا حبيبتي عايزه حاجه بقي ويلا يا احمد علشان تعبانه من السفر
أحمد:عن اذنكوا
في الغرفه
فريده:اهلك طيبين اوي ماعدا البت الغتته دي
أحمد: فريده اوعي تقولى لحد على حكايه الفرح او ان احنا مش متجوزين عن حب انتي فاهمه
فريده بحزن: فاهمه مش هقول لحد إن انت شايل ذنبي لدلوقتي وكمان انقذتني يوم فرحي من الفضيحه
نواره:وه وه ده خبر مافيش احلى منه لما اقول لمرات عمي علشان نشوف العروسه الجديده دي اخرها ايه
استوب

الرابع 4

نواره:مرات عمي مرات عمي
جليله:خير يا نواره في ايه
نواره:بصي أنا ماكنش قصدي إني اسمعهم بس اهو حصل
جليله بتركيز:ايه اللى حصل
نواره:كنت طالعه على السلم عادي وسمعت أحمد ومرته صوتهم عالى وبتقوله انت مالكش ذنب تجوزني ومش هقول لأي حد على اللى بينا
جليله:وه وياتري ايه اللى بينهم
أحمد أحمد
نواره:والنبي يا مرات عمي ماتجببش سيرتي
أحمد:نعم يا حاجه
جليله:انت اتعرفت على مرتك كيف وفين أهلها وماعزمتناش على فرحك ليه
أحمد:امي قلتلك هقولك كل حاجه بس ماينفعش لسه جاي من السفر
جليله بصوت عالي:لا قول كل حاجه دلوقت
أحمد بنرفزه:حاضر اللى عايزه تسمعيه إني بحب مراتي ومش هسيبها تحت أي ظرف وياريت تخلى عصافيرك يسكتوا لقصص ريشهم سامعه يا نواره
نواره: وأنا مالى أنا روح شوف مرتك عريسها الأول سابها ليه وانت اللى ادبست
أحمد بصفعه على وجهها:اخرسي مراتي أحسن منك مائه مره ونفسي اسمعك بتجيبي سيرتها سامعها
جليله: كيف تضرب بت عمك كده ويكون في علمك البت اللى فوق دي يا أنا يا هي في الدار
أحمد: وأنا مش هتخلى عن مراتي وانتي يا أمي ماسمعتيش الحكايه كلها
مهران:في إيه صوتكوا عالى كده ليه
جليله:مافيش حاجه بس كنت بقول مش لازم نعمل لولدي فرح يتحاكي بيه الناس كلها
أحمد: فرح ايه أنا مش عايز
مهران:امك عندها حق إحنا مافرحناش بيك ولازم نعملك ليله يا عريس
فريده:ايه ده أحمد خلاص هيتجوز
مهران: مبروك يا بتي
فريده:بارك بقي لنواره مش هي العروسه
مهران:كيف ده انتي عروسه ابني الغاليه وهتفضلى دايما في نفس المكانه يا بنتي
فريده بفرح:يعني ده فرحي
أحمد: أيوه يا ديده
نواره:عشنا وشوفنا
أحمد:يابت ماتخلنيش اكسر راسك وبعدين انتي هنا ليه ماتروحي
نواره: أنا جايه لمرات عمي علشان تعبانه
أحمد: انتي اللى جايبه التعب صدقيني امشي بس وكل حاجه هتبقي تمام
مهران:مايصحش كده يا ولدي
نواره:بعد إيه أنا ماشيه
فريده:في داهيه
نواره:انتي هتشطري عليا انت وجوزك ولا ايه
فريده:اذا كان عاجبك وتحبي اوريكي ازاي
مهران: خلاص يا ولاد يلا علشان العشا
فريده: الله أنا جعانه موت
مهران:بالهنا والشفا
جليله: إلا قوليلى اومال اهلك فين او ماجوش هنا ليه
فريده: اهلى في القاهره وماجوش علشان أنا مش مطوله هنا وهنرجع تاني
جليله:اه إن شاء الله ترجعي ومانشوف وشك واصل
فريده:بتقولى حاجه يا طنط
جليله:بقول سلامتك
بعد إنتهاء العشاء
مهران: بكره يا ولدي اخوك جاي وعايزه تقابله في المطار
أحمد:حاضر يا بوي أنا كلمته وقولتله اني هاجي اخده
فريده:هاجي معاك
أحمد:لا
فريده: علشان خاطري
أحمد بإبتسامه: ماشي
وفي الاعلى
فريده: أنا مش مرتاحه للبت اللى اسمها نواره دي وعايزه اقتلها
أحمد:اهدي كده وفكك منها
فريده:يعني تسمعنا وتنزل تقول ده أنا هربيها
أحمد: والله تستاهل عايز اشوف الوش التاني
فريده:هتشوفه إلا قولى يا احمد اخوك اسمه ايه
أحمد:عمر
فريده: وكان فين
أحمد:بيدرس في فرنسا
فريده:وااو أنا كمان كنت بدرس في فرنسا
احمد:بجد وبتدرسي ايه
فريده: اداره أعمال
أحمد:يعني مش نصب تلاقي ولا سرقه
فريده:بضحك لا
في الصباح
فريده.احمد احمد
الخادمه.خرج يا هانم يجيب استاذ عمر من المطار
فريده.وماخدنيش معاه طب والله ماشي
نواره.ايه يا نوغه زعلانه ليه
فريده.وانتي مالك
نواره.بلاش الطريقه دي معايا انتي عارفه
فريده.وهتعملى ايه يعني
نواره.لا اعمل كتير وهتشوفي
بعد قليل
كانت فريده تنزل من على السلم وكان فيه زيت على السلم
نواره.يلا بقي خلصينا وانزلى
وكان أحمد يدخل السرايا ثم سمع صوت صريخ عالى
أحمد.فريدههههه 
استوب

الخامس 5

أحمد: فريده في ايه
امي
جليله:الحقني يا ولدي مش قادره اتحرك
أحمد:قومي تعال يا عمر قومها معايا بسرعه وحد يرن على الدكتور ايه اللى حصل يا فريده
فريده:ها
نواره: أنا كنت نازله من فوق ولقيت فريده بترش زيت على السلم فاستغربت إلا لما لقيت عمتي نازله ووقعت
فريده: انتي كدابه أنا ماعملتش حاجه يا أحمد هي أنا كنت نازله وسمعت صوت فصرخت علشان لقيت مامتك واقعه من عالسلم انت مصدقني صح
أحمد:اطلعي فوق
فريده:بس
احمد:قلتلك اطلعي وحسابي معاكي بعدين
جليله: يا ابني
أحمد: خلاص يا ماما الموضوع انتهي
نواره بسرها:هههه تحسبي نفسك شاطره يا بت البندر لو ماوريتك
عمر:ماما حبيبتي بقي أول مانزل يحصل كده
جليله:حبيبي اتوحشتك كيفك
عمر:بخير طول ما انت بخير
أحمد: أنا طالع عن إذنكوا
في الاعلى
فريده ببكاء: أنا اللى عملت ده في نفسي لما وافقت عليه ياريتني كنت رفضت وخلصت من الموضوع ده وخالد خاين وأحمد عصبي وقتال قتله والله ماشي يا نواره الكلب انتي
أحمد: مين ده اللى قتال قتله
فريده بشهقه:يا عم ماتكح حتي
أحمد:عم انتي متاكده إنك كنتي في فرنسا
فريده:وعرفت منين بقي إني عشت هناك
أحمد:عمر قالى انكوا كنتوا مع بعض في نفس الجامعة
فريده بفرحه:عموري نسيت اسلم عليه
أحمد بنرفزه:مين ده اللي عمورك ياختي
فريده:اخوك
أحمد: اخويا اه صح عارفه لو سمعتك بدلعيه تاني ايه اللى هيحصلك
فريده:لا ياراجل يعني تهزقني تحت وتسمع كلام ست ضلمه دي وأنا هضر مامتك ليه ها
أحمد: وأنا عارف انك مالكيش ذنب بس خلى الخطه تمشي زي ماهيا
فريده:خطه ايه ها قول قول
أحمد: اسكتي بقي ويلا علشان نطمن على امي
في الأسفل
مهران:كيفك يا ولدي
عمر: الحمد لله يا بوي انت اكتر وعلشان كده ناوي أقعد هنا خلاص
جليله:يا احلى خبر اخيرا يا ابني وجوزك ست البنات
عمر:وياتري مين ست البنات اللى هنا
جليله: نواره
عمر: اعوذ بالله دي ست البنات اومال ست الرجال عامله ازاي
مهران وجليله:هههه
فريده: عموري
أحمد:شكلك عايزه تنقتلى انهارده
عمر:ديده عامله ايه يا بت ماكنتش متوقع انك تجوزي أخويا المصون
فريده: اهو البخت بقي والله لو احكيلك لتاخدني تشحت بيا عمر:مالك ياختي قولى
احمد:اهو التم المتعوس على خايب الرجا
فريده: أنا المتعوس
أحمد:لا خايب الرجا
فريده:اه بحسب واحكيلى يا موري بقي ايه اللى حصل للشله بعد ماسبتها
عمر:اقول ايه ولا ايه الواد جون اتقبض عليه والبت لوسيندا ماتت محروقه وجوليا اتخطفت ومايكل بقي يبيع منوعات
فريده ببكاء مزيف:يالهوي ليه ايه الل حصلهم واشمعنا انت اللى مانحرفتش
عمر:تربيتك يا كبير
فريده:جدع ياه
فريده:ماما أنا أسفه ماكنتش اقصد والله
جليله:ولا يهمك يا بتي ده لولا انتي مسكتي ايدي
مهران:يلا الحمد لله حصل خير
الخادمه:الغدا جاهز
على السفره
عمر:ياه الأكل ده وحشني قوي
أحمد:ده انت هتزيد ميه كيلو في قعدتك هنا
نواره:وياتري هتقعد قد إيه يا عمر
فريده:سيبلى الطلعه ده والنبي
عمر:بكل حريه
فريده:وانتي مالك هو حد سألك انتي بتقعدي هنا ليه ده حتي امك مابقتش طايقاكي جايه هنا تعملى ايه ها
نواره:شاف يا عمي
مهران:بتهزر معاكي
نواره: والله طب أنا ماشيه ومش جايه تاني
أحمد وعمر وفريده: في داهيه
بقلمي#إنچي محمود
بعد مرور وقت
فريده: عمر أنا عايزه اخرج
عمر: يلا والله فكره بس جوزك هيرضي
فريده:من وراه
عمر: وأنا مالى مش عايز اتقتل انهارده
أحمد:احممم وأنا موافق نخرج يلا
فريده: الله عليك يا بو حميد
وعلى الكورنيش
عمر:الجو روعه
فريده: اوي نفسي افضل الف كده مش هزهق
أحمد:اتفضلى يا ستي حمص الشام
فريده:مريسي
واخذوا يضحكون بقيه الليل
أحمد: أنا هروح اجيب العربيه خليك معاها يا عمر
عمر:فريده أنا هروح اجيب حاجه من المحل ده وجاي
وفي تلك الأثناء وصلت رساله الى فريده
الرقم:ديده حبييه قلبي اوعي تكوني فاكره إني نسيتك ابدا ولسه هتشوفي الوش التاني بصي قدامك كده
فريده بصدمه: خالد

السادس 6
أحمد:فريده عمر فين وسابك كده ردي مالك
فريده:خالد
أحمد:ماله في ايه ردي
فريده اديته الموبايل وشاف الرساله
أحمد:يا ابن.........ماتخافيش طول ماانتي معايا ومحدش هيقدر يقربلك فاهمه
عمر:في ايه مالكوا
أحمد:انت ازاي تسيبها وتمشي افرض حصلها حاجه
فريده: أنا عايزه أروح
أحمد:يلا
في البيت
فريده:هو ممكن يعمل حاجه
أحمد:من وقت ماعرفتك وأنا عارف إنك قويه خايفه منه على ايه ده انتي معاكي ظابط
فريده:اه ظابط صح بإماره ماكنت خايف من الفأر أنا حاسه إنك داخل الكليه دي بالكوسه
أحمد:فكرتيني عايز أسافر بعد بكره عندي مأموريه
فريده:هاجي معاك صح
أحمد:لا هتفضلى هنا علشان مش هكون موجود في البيت
فريده: هروح عند ماما
أحمد:يوم تاني بقي علشان مابقاش بالى مشغول
فريده:, خلاص اللى عايزه المهم تسافر وترجع بسرعه
أحمد:من عيوني
في الصباح
نواره: سلام عليكم
عمر:مش قلتي مش جايه هنا تاني ولا كلام وخلاص
نواره:وانت مالك انا جايه عند عمي
فريده:سيبك منها ويلا علشان المشوار اللى هنروحه
نواره:رايحين فين
فريده: وانتي مالك يابت والله هجيبك من شعرك مستفزه
أحمد:صباح الخير يا جماعه أنا مضطر اسافر ال انهارده بدل بكره علشان نلحق نجهز نفسنا
فريده:طب وأنا
جليله: ايه يا بتي خايفه مننا ولا ايه وبعدين انت وسطنا ومعانا اهو وكمان عمر بيسليكي
عمر:على أساس إن أنا كرتون
أحمد:خلوا بالكوا منها بقي ومش عايز مشاكل وهو ينظر الى نواره
بعد وقت قليل
فريده:اهو احمد سافر اهو واحنا قاعدين هنعمل ايه
عمر:تعالى نعمل شوبينج
فريده:لا ماليش نفس وعايزه احكيلك على حاجه
خالد بيهددني وبيستفزني كمان وأنا خفت اقول لأحمد وخصوصا إنه رايح الشغل وكده
عمر:معاكي رقمه
فريده:ده الرقم اللى رن عليا منه
٠١٢..........
وفي تلك الأثناء كانت نواره تستمع ليهم وأخذت رقم هاتفه
نواره:جبتيه لنفسك واهو نخلص منك خالص
نواره:الو خالد مندور معايا
خالد: ايوه مين
نواره: واحده عايزه تفيد وتستفيد ثم حكت له لكي تتخلص من فريده
بقلمي#إنچي محمود
فريده: ايه رأيك ناكل توت من الشجره دي
عمر.ودي طويله هطويلها ازاي
فريده:البركه فيك يلا
ثم صعد على الشجره وأخذ بطبق وجمع لها ما يكفي
فريده:يلا بقي أنا مش لاقيه موبايلى وخايفه لأحمد يرن عليا
عمر:يلا خدي كلميه من موبايلى
فريده:مابردش قلقانه عليه بقاله أسبوع مارنش عليا
عمر: ماتقلقيش إن شاء الله خير
فريده:اه حاسه إني دايخه اه
عمر: فريده فريده
نبويه يا نبويه تعالوا بسرعه شلوها لحد ما رن على الدكتور
بعد قليل
يخرج الدكتور:ماتقلقوش يا جماعه ده بيحصل لأي حد في حالتها
مهران: إزاي يعني مالها
الدكتور:مبروك المدام حامل
جليله:زغرطوا مليون مبروك يا حبيبتي
فريده: الله يبارك فيكي يا ماما
عمر:الحمد لله أخيرا هبقي عم أما ارن على أحمد اقوله
فريده:لا لا خليها مفاجأة
نواره بغضب:كيف يعني لازم أكلم خالد واقوله
نواره:هنفذ انهارده
فريده:ماحدش هيقول لأحمد حاجه تمام
أحمد:مش هتقوليلى ايه ها
فريده: أحمد حمدالله عالسلامه
أحمد: انتي طالق
مهران: بتقول إيه يا ولدي انت اتجننت
أحمد:الجنان لما أسافر ومراتي تبقي بتكلم اللى كان متقدملها الأول صح ولا لا
فريده: انت بتقول ايه
أحمد:بقول على الرسايل اللى بعتاها لخالد بيه صح
عمر: انتي بتقول إيه فريده موبايلها ضايع من يوم ماسافرت
أحمد: ماحدش ليه دخل ثم جذب فريده من شعرها وظل يصرخ بها اطلعي بره وماشوفش وشك تاني يلا
ثم جذبها لباب الفيلا ودفعها بقوه لتسقط أرضا
أحمد: انتي تحمدي ربنا إني انقذتك يوم فرحك واتجوزتك ولو شفتك تاني هيبقي حسابك كبير معايا
أحمد:نواره جهزي نفسك فرحنا الأسبوع الجاي أنا استاهل واحده زيك مش زيها ثم اغلق الباب بوجهها
عمر: إيه اللى بتعمله ده انت اتجننت
أحمد:لو حد أدخل تاني أنا كمان هسيب البيت وماحدش هيعرفلى مكان
نواره بخبث: سامحيني بقي ابنك هيتشرد وادي موبايلك مش لازمني
ثم أحدهم يدق على الباب بشده
عمر: في ايه يا عم مغاوري
مفاوري:الست فريده بعد ما طلعت بحسب حد طالع معاها بس لقيت عربيه جت فجأه وخطوفها مش عارف هنعمل ايه
أحمد بفزع:بتقول إيه تعالى معايا بسرعه
نواره:ههه استحملى بقي
استوب
لو عايزة تدخلي قناة التلجرام بتاعتنا اضغط هنا
تابعى صفحتنا على الفيسبوك عشان تبقى اول واحدة تقرأ البارت اول ما ينزل 
صفحتنا على الفيسبوك من هنا

 لو حابب تدخل جروب الواتساب بينزل عليها الفصول اول باول اضغط هنا